Heeft u te maken met lichamelijke klachten die uw houding of beweging belemmeren? Bijvoorbeeld: sportblessures, klachten opgedaan tijdens werk, klachten na een ongeval, ziekte of operatie, een ‘verkeerde’ beweging of simpelweg omdat uw lichaam ouder wordt? Dan kan een Fysiotherapeut van Fysio De Kolken in Drachten u helpen!

Op weg naar herstel

We helpen u onder andere om een juiste lichaamshouding aan te leren en werken, samen met u, aan maximaal herstel van uw klachten. Een belangrijk onderdeel van de behandeling bij Fysio De Kolken in Drachten is oefentherapie. Deze therapie is vooral bedoeld om uw bewegingsmogelijkheden te verbeteren. Daarbij werken we eveneens aan het vergroten van de stabiliteit van uw gewrichten en uw algehele belastbaarheid.

Betere houding

Tijdens de fysiotherapie werken we aan het verbeteren van uw lichaamshouding en helpen we u een juiste lichaamshouding aan te leren. Tijdens de fysiotherapie sessies is aandacht voor het verbeteren van uw evenwicht, waarbij we soms ook kijken naar het verbeteren van uw ademtechniek. Ook helpen we u om uw spieren en lichaam te ontspannen.

Leren omgaan met klachten

Naast het werken aan herstel, kan het zijn dat u ook moet leren omgaan met ‘al dan niet blijvende’ klachten. Uw fysiotherapeut kan u leren omgaan met klachten en helpt u met aanvullende informatie over bijvoorbeeld ‘omgaan met pijn’ of informatie over een specifieke aandoening.  Het doel hierbij is dat de fysiotherapeut u leert hoe u het beste om kunt gaan met uw klachten, ook om het herstel van de klacht te bevorderen, of zo goed mogelijk te kunt functioneren in het dagelijkse leven.

Afspraak maken – Fysio De kolken

Heeft u fysiotherapie nodig in Drachten? Neem dan direct contact op of maak meteen een afspraak. We nemen dan snel contact met u op.